Rankingi bankowe
Mówi się o pewnych rankingach bankowych i najczęściej możemy je usłyszeć w telewizyjnych reklamach. Dany bank ma najlepszy kredyt gotówkowy, inny jest najlepszym bankiem dla firm, a inny jeszcze może się poszczycić najlepszym kontem oszczędnościowym. Niewątpliwie jest to pewna forma propagandy, która ma na celu zwrócenie uwagi potencjalnego klienta na ofertę danego banku. W rzeczywistości jednak rankingi nie mają odzwierciedlenia. Jeśli bowiem możemy mówić o tym, że dany bank jest najlepszy, to na pewno może on takim być, ale wyłącznie dla określonego klienta. Każdego klienta bowiem bank traktuje indywidualnie i to co dla jednego klienta jest produktem najlepszym, dla drugiego na pewno już nie będzie takim. Skąd się zatem biorą rankingi banków i czemu one służą? Na pewno tworzone są one na podstawie pewnych wskaźników. Nie zawsze mają one bezpośrednie przełożenie na rzeczywistość, ale cóż, są one pewnym elementem marketingowym banków i trzeba również dodać, że są one bardzo istotnym elementem tegoż marketingu. Wszakże wpływają na znaczenie danej marki.